Dinsdag 27-05-2013 dag 4 in Nanjing - Reisverslag uit Wulaocun, China van QuintenMesu - WaarBenJij.nu Dinsdag 27-05-2013 dag 4 in Nanjing - Reisverslag uit Wulaocun, China van QuintenMesu - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27-05-2013 dag 4 in Nanjing

Door: Quinten Mesu

28 Mei 2014 | China, Wulaocun

Goedenavond, de derde dag alweer in Nanjing :-)
Vandaag hebben we de tempel Guingsheng in Nanjing bezocht. Het was een schitterende tempel! Echt mooi. Daarnaast gelegen liggen de bootjes met lichtjes waar je een rondvaart mee kan maken, dit hebben we gister gedaan en dat was erg bijzonder. Een boottocht in de avond door allerlei grachtjes versierd met lampionnen, bogen, bruggen en danseressen langs de grachtjes zorgde voor een bijzondere sfeer. Vandaag hebben we voor de derde dag alweer les gegeven in productieplanning. Vandaag was de opdracht aan de leerlingen om een winstberekening te maken (profit) en deze morgen (woensdag 28 mei) te presenteren aan ons. Tijdens de les hebben we de leerlingen geholpen met de opdrachten. In de ochtend gaven de leerlingen een presentatie over een leveranciers selectie die ze moesten doen voor een feest. Ze moesten verschillende locaties ranken en scores optellen met totalen en daaruit de beste kiezen. Het presenteren moeten de leerlingen hier echt nog beter gaan leren maar vandaag ging het al stukken beter. Bij de eerste presentaties praatten ze heel zacht en zat er weinig structuur in de presentaties maar later na wat uitleg gingen ze elkaar voorstellen en introduceren van de presentatie. Leuk om te zien en ook de presentaties werden steeds beter met plaatjes en leuke lay outs. Zelf heb ik ook geholpen met excel en ook met het ongedaan maken van fouten in powerpoint. Toen ik met sneltoetsen control Z gebruikte (ongedaan maken) ging er een wereld voor dat meisje open. Best grappig om te zien en zo leerde ze ook hoe het allemaal sneller en beter kan. Haar reactie was meteen: 'how do you do that?' en lachen.
Ik ben benieuwd naar de presentaties van morgen :)

En oja in de presentaties kwam naar voren dat de leerlingen het beste een feest zouden geven in een KVT show. Ik wist niet wat het betekende maar volgende week woensdag gaan we met de hele klas naar zo'n KVT show toe. Dit is een karaokebar in China haha ik ben benieuwd!

Nou hierbij nog wat foto's van de afgelopen dagen.In de pauzes van kwart voor 12 tot kwart voor 2 schijnt telkens de zon dus lekker bruin worden in het park zit er zeker in. Vandaag was het 34 graden! En morgen geven ze 36 graden zelfs af!

Groetjes en tot snel weer!

Quinten

• 28 Mei 2014 - 20:33

Rosita:

Leuk om te lezen Quinten! Veel plezier nog!